2012. augusztus 7.

Pöttyös textildoboz varrása

Azt hiszem, nem tévedek nagyot, ha azt állítom, a kisgyerekes családokban kardinális kérdés a tárolás. Sok-sok apró kütyünek kell helyet találni, és rendszerezetten tárolni, már ha nem szeretnénk, hogy a lakás az őskáoszra hasonlítson.

A szekrények és fiókok mellett nálunk számtalan nyitott polc is van, ezért arra gondoltam, hogy a polcokra csinos textildobozokat varrok. Ilyeneket:



A dobozt így készítettem:

Hozzávalók:
  • fehér pamutvászon (vagy bármilyen más anyag)
  • színes, mintás anyag
  • bélésnek flíz
  • gomb, vagy gyöngy a díszítéshez
  • cérna
  • varrógép

Elsőként lemértem a polc méretét (magasság, szélesség, mélység), hogy tudja, mekkorának kell lennie a kész dogoznak. A magasságához hozzáadtam 5 cm-t. Ez lesz a visszahajtott rész. Ezt követően kiszabtam a doboz elemeit, ami a 4 oldalfalból és az aljából áll. Ehhez szabásminta egyáltalán nem szükséges, hiszen csak négyzeteket vagy téglalapokat kell rajzolnunk, attól függően, hogy a polc méretei milyenek.

Fontos azonban, hogy az elemeket mindhárom anyagból ki kell vágnunk, minden oldalán 1-1,5 cm varrásráhagyással megtoldva.

Ha az elemek kiszabásával megvagyunk, akkor elsőként fektessük egymásra páronként a külső, mintás anyagot és a hozzájuk tartozó bélést, majd az oldalakat színt színnel szembefordítva varrjuk össze. Arra kell figyelni, hogy a varrásráhagyást már ne varrjuk össze. Érdemes először a négy oldalfalat összevarrni, majd ehhez hozzávarrni az alját.

Hasonló eljárással, de immár flíz nélkül varrjuk össze a belső, fehér részt is. Azzal a különbséggel, hogy az alsó lap varrásakor az egyik oldalon hagyjuk egy 15 cm-es részt szabadon. Itt fogjuk kifordítani a dobozt.

Ebben a fázisban van egy színes, flízzel bélelt dogozunk (aminek van némi tartása is), és egy sima fehér dobozunk, ami természetesen összecsuklik. A két dobozt színt színnel szembefordítva húzzuk egymásba. Ehhez vagy a külső, vagy a belső részt ki kell fordítanunk. Varrjuk végig a száját, és a fehér résznél hagyott résen keresztül fordítsuk ki. A nyílást keskenyen varrjuk össze, szépen igazgassuk el egymásban a rétegeket, és a tetején kívülről is fussunk végig egy sor varrással. A száját hajtsuk vissza kb. 5 cm-nyit, ami egyrészt díszít, másrészt tartást ad a doboznak.

Ezzel akár késznek is mondhatjuk a művet. Én annyival egészítettem ki, hogy az egyik oldalára varrtam egy pici masnit, amit két gombbal díszítettem. Ezt kézzel varrtam fel.

Íme a további képek:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése