2012. szeptember 4.

Szoptatós párna varrása házilag

Amikor a mamának-babának szükséges holmik listáját állítjuk össze, ma már szinte mindenki felírja a szoptatós párnát is. Nem nélkülözhetetlen eszköz, viszont nagyon praktikus. Kényelmessé teszi a szoptatást, mivel nem kell a baba súlyát tartanunk, tehermentesíti a vállat és a karokat.

Egyetlen hátránya van: a bolti verzió méregdrága. Épp hétvégén voltam egy bababoltban vásárolni, ahol a pénztárnál előttem álló egy szoptatós párnát vásárolt. Jól kivehető ármatrica hirdette, hogy a termék 14.990 Ft-ba kerül. Persze ez nem az itt bemutatott íves (bumeráng) változat volt, hanem a hosszú kígyó típus, de a kettő között nincs nagy különbség.

Éppen ezért döntöttem én úgy, hogy saját magam varrok szoptatós párnát. Maga a varrás pofonegyszerű, egyedül a bele való polisztirolgyöngy beszerzése lehet macerás.


A bumeráng formájú párna szabásmintája letölthető innen, az elkészítési útmutató pedig itt olvasható (angolul). De összefoglalom a lényegét:
  • ki kell nyomtatni a szabásmintát, majd szépen összeilleszteni az elemeit (én kivágtam és összeragasztottam)
  • bélésanyagnak sima fehér pamutvásznat (lepedő anyag) használtam, ebből kell kiszabni kétszer a mintát, félbe hajtott anyagból
  • a bélés lezárásához kb. 20 cm-es rejtett cipzárt varrtam bele
  • a kiszabott részeket színt színnel szembefordítva egymásra kell rakni, talpszélesen körbevarrni (közben bevarrni a cipzárt)
  • az íves részeknél be kell csipkedni a varrásráhagyást egészen a varrásig
  • kifordítás után levasaljuk, és már kész is a párna belseje
  • a külső részt hasonlóan szabjuk ki, csak a hátlap egyik végét két részből szabjuk ki, ahogy a szabásminta is mutatja
  • a külső huzathoz nem kell cipzár, a végén hagyott kis zseben keresztül bújtatjuk bele a megtöltött párnát
A töltetről:
  • Töltetnek polisztirolgyöngyöt kell venni.
  • A legolcsóbb, ha ezt egy tüzépről szerezzük be. A nagyobb tüzépeken biztosan kapható, kb. 100 literes zsákokban.
  • Ebből több párna is kijön, de akár egy babzsákfotelt is megtölthetünk vele.
  • Aki kevesebb töltőanyagot vásárolna, az itt talál 50 literes kiszerelést 1050 Ft-ért.
  • A töltésnél legyünk óvatosak, mert a polisztirol nagyon könnyű, így képes beteríteni mindent. Én a fürdőkádban töltöttem meg a párnát, aztán a szétszóródott maradványokat gyorsan felporszívóztam.
  • A megtöltött párnát érdemes egy napra kitenni a szabadba szellőzni, így a napfénytől eltűnik a jellegzetes, új műanyag szaga.

Az én szoptatós párnám ilyen lett:

 
Használat közben pedig így néz ki:


Varrtam egy hagyományos kígyó formájú párnát is, de azt inkább alváshoz használom a terhesség alatt. Remekül meg lehet vele támasztani a hátat, hasat, lábat. Egy későbbi posztban azt is bemutatom majd.

1 megjegyzés: