2012. október 25.

Hogyan legyen olcsón kismamaruhánk?

kismamadivat
Szerintem minden kismama szenved egy kicsit attól, hogy milyen ruhákat tud viselni nagy pocakkal.

Kb. az 5. hónaptól garantáltan kényelmetlenné válnak a megszokott ruháink, így be kell szereznünk néhány kismamaholmit.

Drága mulatság ezeket újonnan megvásárolni, így én inkább alternatív megoldásokat kerestem.

Íme néhány tipp, amik nekem bejöttek



1. Kölcsön ruha
Néhány ruhát, pl. egy klassz farmerszoknyát (a képek között is látható), egy nyári halásznadrágot és egy hosszított inget kölcsön kaptam a kolléganőmtől. Érdemes körbenézni a rokonok, ismerősök körében, hátha van olyan, akinek van egy-két kismamaruhája.

2. Hosszított felsők
Két hosszított felsőt vettem, de szigorúan nem kismamaboltban, hanem normál üzletekben. Így akciósan egy-két ezer forintból megúszható a történet. Biztos ti is tapasztaltátok, hogy amint egy ruhára ráfogják, hogy kismamáknak szánták, máris háromszorosára ugrik az ára. Pedig a "normál" ruhák között is bőven olyan, amit kismamák is hordhatnak.

3. Cicanadrág
Nagyon kényelmes és olcsó megoldás a leggings (cicanadrág). Én ebből egy feketét és egy fehéret vettem kínai üzletben, darabonként kb. 1200 Ft-ért. Hordható tunikával és szoknyával is, passzol hozzá a nyári cipő és a téli csizma is.

4. Nadrágok
a) Szintén kínai üzletben vettem egy egyenes szárú, fekete vászonnadrágot. Kényelmes hasbetéttel látták el, kifejezetten csinos a szabása, és csak 4500 Ft-ba került. Sok kismamabolt a hasonló fazonokat 15000 Ft körüli áron kínálja.

b) Saját kivitelben három kismamanadrágot készítettem: egy világosabb és egy sötétebb farmert, illetve egy elegáns feketét. A nadrágok már rég megvoltak, csak mindegyik pont egy hajszállal volt nagyobb, mint a méretem. Ez pont kapóra jött a terhesség alatt. Mindháromba varrtam egy-egy rugalmas hasbetétet, így kb. egy órás munkával három hordható nadrágom lett.
A nadrág átalakításához videós segítséget találtok itt >>

5. Bandázs, vagy derékmelegítő
Ezeket évekkel ezelőtt vettem, és remek találmány. Szintén alapszabály, hogy nem kismamabandázst vettem, mert azokat méregdrágán kínálják, hanem normál, téli derékmelegítőt. Azért nagyon praktikus, mert a segítségükkel szinte mindegyik nadrágomat, szoknyámat tudom hordani: eltakarja a begombolhatatlan derékrészt, de mégis jól tartja a nadrágot (nem csúszik le). Egy fekete és egy fehér színű bandázsom van.

7. Pocaktartó
Ez hasonló célt szolgál, mint a bandázsok, annyi extrával, hogy tehermentesítik a gerincet, így  a hátfájást is megelőzik. Ráadásul csökkenti a szövetek megnyúlásának esélyét is. Ha jól emlékszem, 3500 Ft körüli összegbe került.  Ez volt az egyetlen dolog, amit tényleg kismamaboltban vettem.



Összességében az én kismama ruhatáram az alábbiakból áll:
  • 2 bandázs (régi darabok, nem a terhesség miatt vettem)
  • 2 leggings
  • 1 pocaktartó
  • 1 kismamaszoknya (kölcsön)
  • 5 kismamanadrág (kettőt vettem, hármat magam készítettem)
  • 4-5 hosszított felső (kettőt vettem, a többi szintén régi darab, és mindegyik hordható nem terhesen is)

Ennyi ruha bőven sok, még úgy is, hogy mostanáig dolgoztam (35. hét), tehát tényleg minden nap "fel kellett öltöznöm". De összességében az egészre nem költöttem sokat (kb. 15000 Ft lehetett). Ráadásul ezeket a ruhákat én is kölcsön tudom majd adni a rokonoknak, barátnőknek, így tényleg jó szolgálatot tesznek majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése