2012. november 19.

Nedves popsitörlő házilag, olcsón

Manapság alapnak tekintjük, hogy a babák pelenkázásához nedvesített, eldobható popsitörlőt használunk. Tucatnyi márkájú, illatú, vastagságú, nedvességű kapható, csak egy gond van velük: a bőrgyógyászok nem igazán ajánlják. A szakértők szerint túl sok vegyi anyagot tartalmaznak, amelyek egyáltalán nem használnak az érzékeny bababőrnek. Ezekről egy elég részletes teszt jelent meg itt >>

Ha valaki ragaszkodik az eldobható, bolti verzióhoz, akkor érdemes átböngésznie a listát a vásárlás előtt. Aki viszont nyitott az új dolgokra, az próbálja ki a házi popsitörlő készítését. És ami még szuper benne, hogy nemcsak popsitörlőként, hanem sminklemosóként is használható.


A hozzávalók:
  • konyhai papírtörlő szalvéta
  • 3 dl víz
  • 2 evőkanál olívaolaj (ez védi, ápolja a bőrt)
  • 5-6 csepp mandulaolaj (vagy más, 100% tisztaságú illóolaj, szintén ápolja a bőrt, illetve illatosít is, ha olyat választunk)
  • esetleg 1 evőkanál babasampon (ez segíti a víz és az olaj keveredését)
  • műanyag doboz a tároláshoz

Az elkészítése
A konyhai papírtölő tekercset egy éles késsel ketté kell vágni. A fél tekercset bele kell tenni egy megfelelő méretű műanyag dogozba, majd meglocsolni az alábbi keverékkel: kb. 3 dl víz (ez attól függ, hány rétegű a szalvéta, illetve ki mennyire szereti nedvesen a kendőt), egy-két evőkenál olívaolaj, néhány csepp illóolaj, egy evőkanál babasampon. A keveréket össze kell rázni, és a szalvétára önteni.

Egy-két perc után a szalvétahenger könnyen kiemelhető a közepéről, és belülről haladva tépkedhetőek a lapok, ugyanúgy, mint a bolti popsitörlő változatnál.

A folyamat képekben


A tapasztalataim:
  • Az első adagot egy sima szögletes ételtároló dobozban készítettem, ami macerás volt, mert a tetejét minden használatkor le kellett veni, majd vissza kellett tenni. A másodikat már áttettem egy üres, henger formájú popsitörlős dobozba, így ugyanolyan adagolásban működik, mint a bolti verziók. Egyenletesen tépkedhető, nem szakad.
  • Több hét alatt sem száradnak ki a szalvéták, pedig ettől féltem a legjobban.
  • Az olívaolaj miatt tényleg kiváló sminklemosásra is.
  • A papír nem foszlik, nem mállik, nem dúrva tapintású. Szerintem sokkal kellemesebb állagú, mint a bolti verziók.

Mennyiből hozható ki?
Én a Tescoban vettem három rétegű, 100 lapos szalvétát, amiből 2 tekercs 399 Ft-ba került. Ebből felezve 4 adagnyi popsitörlő hozható ki, vagyis 400 lap. A két evőkanál olívaolajra, az egy evőkanál babasamponra, az illóolajra és a 3 dl vízre számoljunk nagyvonalúan további 50 Ft-ot. Mindent összevetve 450 Ft/400 lap lesz az ár, vagyis laponként 1,125 Ft-ból kihozható a popsitörlő. Ez ugye sokkal olcsóbb, mint a bolti verziók, és biztos vagyok benne, hogy sokkal egészségesebb is.

További spórolási lehetőség, ha megkeressük a legolcsóbb, de jó minőségű papírszalvétát. Ha jól emlékszem, a Lidlben olcsóbban is kapható szalvéta, majd azt is kipróbálom. Olívaolaj helyett használhatunk sima naprafogóolajat, illetve a babasampont is elhagyhatjuk. Illóolajat sem kell feltétlenül használnunk.

5 megjegyzés:

  1. Mi egy régi pamut pólót daraboltunk fel, azt csak megnedvesítem tiszta vízzel és azt használom. A mosható pelusokkal együtt mosom, teljesen tökéletes és egyáltalán nem piros a popsija.

    VálaszTörlés
  2. Igen, az is tökéletes. Azóta én is azt használom, és pont úgy, ahogy írtad. Régi pólókat szabdaltam fel, és abból varrtam kis téglalapokat. De igazából varrni sem kell, mert a póló anyag nem foszlik. És én is csak vízzel nedvesítem.

    Viszont ez a papírtörlős verzió is hasznos, pl. azoknak, akik nem mosható pelust használnak, de mégis spórolni akarnak egy kicsit.

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok! Kétszer is elkészítettem, egyszer szűrt vízből, másodjára dsztillált vízből, mégis bepenészedett. Mi lehet a hiba? Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Penészedéssel még nem találkoztam. Mennyi ideig tároltad? Mert úgy érdemes készíteni, hogy egy adag kb. egy hét alat elfogyjon. Ha az egy tekercs túl sok, lehet felezni az adagot. Ettől hosszabb idő után el tudom képzelni, hogy penészedésnek indul. Esetleg érdemes még azzal próbálkozni, hogy nem zárod le mindig teljesen a fedelét. Így tud egy kicsit szellőzni. Írd majd meg, hogy sikerült-e? Nagyon kíváncsi vagyok.
    Julcsi

    VálaszTörlés
  5. Szia Julcsi!
    Köszönöm a választ. Pár nap alatt már penészedésnek indult. Én lezárhatós zacskóba tettem, az a része kezdett el pöttyös lenni először, ahol hozzáért a műanyaghoz, tehát lehet, hogy a szellőzés a kulcsszó.
    Tényleg csak pár napra előre kell elkészíteni...csak az macera.
    Köszönöm, Gyöngyös

    VálaszTörlés