2012. szeptember 23.

Kismama- és szoptatós párna varrása - 2. verzió

Az előző bejegyzésben a bumeráng formájú szoptatós párnáról írtam. Akkor ígértem, hogy megmutatom a hagyományos (vagy inkább csak eterjedtebb) kígyó formájú párnát is.




Ez az a forma, ami remek segítség már a terhesség alatt is. Én alváshoz és olvasáshoz használom. Alváskor oldalfekvésben a térd alá lehet rakni, így jól megtámasztja a testet, kényelmes pozíciót biztosít. Olvasás közben a lábam alá szoktam tenni.

Használat közben körülbelül így kell elképzelni:
Forrás: Amazon

Maga a varrás ebben az esetben is pofonegyszerű, hiszen csak két hengert kell varrnunk, melyeknek a vége le van kerekítve. A végek lekerekítése lehet csúcsosan metszett, ahogy én is csináltam, vagy teljesen kerek végű. Ez mindegy, ízlés kérdése. A párna hossza 150-180 cm hosszú legyen. A szélessége általában 35-40 cm szokott lenni, de én ettől véknyabbat varrtam, mivel tudtam, hogy alapvetően csak alváshoz fogom használni. Ha szoptatáshoz is ilyet használsz, akkor tartsd meg az eredeti szélességet, mivel a baba így fér el rajta kényelmesen. A két végébe lehet egy-egy kis megkötőt varrni, így kettéhajtva masnival rögzíthetjük a végeit.

Az egyik henger a bélés, a másik henger a huzat, így a külső rész levehető, mosható. Mindkettőbe cipzárt kell varrni. A bélésbe elég egy 20-30 cm hoszú rejtett cipzár, a huzatba viszont érdemes hosszabbat választani, kb. 50-60 cm-eset. A töltet ugyanúgy, mint az előző párnánál, most is polisztirol. A töltésnél arra kell figyelni, hogy kb. csak 85%-ban töltsük meg, különben túl merev lesz, és nem marad elég hely a hajtogatáshoz, formázáshoz. Ez főleg szoptatásnál fontos, ahol kettéhajtva, vagy ívbe hajtva használjuk.

Az én párnám ilyen lett:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése