2013. január 21.

Mosható popsitörlő varrása

Korábban már írtam arról, hogy a bolti változatnál jóval olcsóbban készíthetünk házilag popsitörlőt papírszalvétából. Aki viszont igazán elszánt, az mosható popsitörlőt használ. Megmutatom, én hogyan készítettem.



Hozzávalók:

  • valamilyen puha anyag (pl. pamutvászon, rugalmas póló anyag, flanel stb., ami simán lehet régi megunt ruhából, pólóból, ágyneműből is)
  • cérna
  • olló
  • varrógép

A szabása:

Én A5-ös méretű téglalapokat szabtam úgy, hogy sablonnak megfeleztem egy A4-es géppapírt. Lehet vágni ollóval vagy körkéssel is. A körkés előnye, hogy egyszerre 4-5 réteget is tudunk szabni, anyagvastagságtól függően.

A varrás:

  • Gombostűzzünk össze 2 téglalapot színt színnel szembefordítva.
  • Varrjuk körbe egyenes öltéssel tapszélesen (ez kb. 0,5-0,7 cm) úgy, hogy egy kb. 5 centis rést hagyunk a téglalap egyik rövidebbik oldalán.
  • A sarkokat vágjuk le.
  • Fordítsuk ki a téglalapot a szabadon hagyott résen keresztül.
  • A sarkait igazgassuk el egy olló vagy ceruza segítségével.
  • Végül kívülről tűzzük körbe keskenyen.

A folyamat képekben így néz ki:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése